De nieuwe App Gallery

Written by on mei 3, 2016

Als er één zaak is die het Freshdesk Team bindt, buiten hun liefde voor lekker eten en een gezonde obsessie voor voetbal, is het wel de doelstelling om te simplificeren. Het is onze missie om ons ervan te verzekeren dat onze producten jouw leven zo makkelijk mogelijk maken ongeacht wie je bent, zij het een klantenservice manager, het hoofd van de IT afdeling of de marketing manager.

Onze laatste release werd ook grotendeels door deze missie gedreven. Terwijl Freshdesk al geïntegreerd is bij meer dan 50 oplossingsgerichte tussenpartijen (zoals Xero, Magento, Shopify en anderen) en ontelbare Freshplugs (integraties op maatwerk die je de mogelijkheid bieden om informatie gemakkelijk aan te spreken op je ticket en contactpagina), moeten we met schaamte bekennen dat dit proces om deze integraties op te zetten in de loop van de jaren behoorlijk gecompliceerd is geraakt.

Het installeren van een Freshplug omvatte bijvoorbeeld:

1. De helpdesk verlaten om naar een forumpagina te gaan met het doel daar de plug code te kopiëren.

2. Het invoeren van deze code op een pagina die pas na meerdere clicks te bereiken was.

3. Jezelf zorgen maken over haakjes die per ongeluk uit de code zijn gevallen en het opsporen van deze foutjes.

Om die reden hebben we een paar maanden geleden besloten om onze hele integratie en Plugs- ervaringen te stroomlijnen…… door ze helemaal overboord te gooien.

Ontdek en installeer:

Je hoeft je vanaf nu niet langer met integraties of plugs of regels of code bezig te houden. In plaats daarvan laat onze nieuwe App Gallery je op gemakkelijke wijze je favoriete oplossingen ontdekken en installeren als Apps in je helpdesk. Al wat je moet doen om je helpdesk met andere oplossingen te integreren – Zij het Salesfore, QuickBooks, Slack of Github – is de juiste app in onze App Gallery te selecteren en op de betreffende knop te drukken (en eventuele gegevens in te vullen waarom deze partners zouden kunnen verzoeken).

Elk van deze meer dan 40 oplossingen, die je voorheen kon aanspreken als “integraties”, zijn nu beschikbaar als apps met een 24/7 eerstelijns ondersteuning vanuit Freshdesk.

Freshdesk-New-App-Gallery-1024x640

En wat betreft de Freshplugs, we zijn bezig om ze over te zetten naar Apps. We maken van de gelegenheid gebruik om ze te testen, zodat we ze kunnen verbeteren en ons ervan te verzekeren dat ze aan onze eisen voor de Apps voldoen. We hebben al wel vier van onze favoriete plugs naar Apps omgezet om een start te maken:

1. Google Hangouts voor Agents

2. Woopra

3. Standaard “Van” email adres en

4. Tijdstip deadline voor de eerste reactie

Deze vier Apps zijn nu beschikbaar in de App Gallery en er is slechts één druk op de knop nodig om ze in je helpdesk te integreren. Als je je favoriete app niet in de lijst kunt terugvinden, dan kun je nog steeds een app op maatwerk schrijven om contextuele informatie toe te voegen of zelfs zichtbare wijzigingen aanbrengen aan de Ticket Details pagina als deze geactiveerd is.

NOTE: Als je reeds je Admin afdeling hebt gecontroleerd en je ziet nog steeds “Integraties” in plaats van de “Apps” knop, wanhoop dan niet. We rollen vanaf vandaag de nieuwe App gallery uit naar al onze klanten en je zult deze in de loop van de komende weken in je favoriete helpdesk terugvinden.

En dat is nog niet alles…

De App Gallery is vanuit een blanco vel gebouwd om het makkelijker voor jou te maken om de apps in je helpdesk te ontdekken, installeren en managen, maar we hebben van velen van jullie gehoord dat jullie graag zelf je eigen Apps willen bouwen. Welnu, we zijn bezig met iets spannends dat je kan helpen deze op een eenvoudige wijze te bouwen en ze ook te delen met de gemeenschap. In de komende maanden zullen we wat meer van de sluier oplichten hieromtrent. Houd deze pagina in de gaten!

Subscribe for blog updates